امروزیکشنبه, 28 مهر 1398 15:19

همایش مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد

همایش یک روزه مدیران روابط عمومی های دانشگاه های علوم پزشکی کشور و معاونت های ستاد مرکزی و سازمان های تابعه وزارت بهداشت برگزار شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در این همایش که با حضور مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، معاون درمان وزارت بهداشت، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت در تالار امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، داور جشنواره های روابط عمومی های آنلاین کشور با بیان اینکه وب دا بالاترین رتبه در بین وب سایت های سازمانی کشور را داراست، افزود: پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب دا و سایت های دانشگاه های علوم پزشکی استان‌ها بهترین و پرباترین وب سایت های سازمانی کشور هستند. دکتر حسین امامی استاد ارتباطات دانشگاه و عضو انجمن تخصصی روابط عمومی ها گفت: در جستجوهایی که در موتورهای مهم جستجو از جمله گوگل در اینترنت داشتم به این نتیجه رسیدم که سایت وب دا که در تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور دفتر دارد و همچنین سایت های دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بالاترین رتبه ها و رنکینگ ها را داشتند و سایت بانک های کشور در رتبه بعدی قرار داشت.این برگزیده مقاله های روابط عمومی آنلاین، ضمن تشریح اصول نگارش در وب سایت های خبری و سازمانی، ادامه داد: برخی موارد از جمله توجه به تیتر، لید و کوتاه و گویا نویسی خبر و همچنین درج کلیدواژه های مهم در پایان خبر و قراردادن لینک در بین و انتهای خبر در ارتقای این رنکینگ ها موثر است.وی ضمن تشریح ویژگی های خبرنویسی آنلاین، به پرسش های مدیران روابط عمومی پاسخ داد.
اصغر کرامتی افزود: معاون درمان وزارت در ادامه این همایش با بیان اینکه 38 هزار تخت بیمارستانی در دست احداث است، تصریح کرد: با اقدامات خوب دولت های نهم و دهم در بخش سلامت بیماران در محروم‌ترین مناطق کشور حداکثر نیم تا یک ساعته به مرکز درمانی مجهز می رسند. دکتر امامی رضوی افزود: در دولت های نهم و دهم خدمات بسیار گسترده و خوبی در بخش سلامت انجام پذیرفته است که مهم ترین آن ها رسیدگی به نیازهای مناطق محروم بوده است. وی اظهار داشت: 3 هزار خانه بهداشت ساخته شده و 1300 خانه بهداشت در حال ساخت است. همچنین حدود 1360 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی احداث شده و 3400 آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه شده است.
وی با اشاره به ساخت و تحویل 1200 خانه پزشکان و 700 خانه در دست ساخت، اظها ر داشت: هم اکنون در اکثر مراکز درمانی کشور 4 متخصص اصلی مقیم داریم و سالانه 1500 متخصص به مناطق محروم می فرستیم و مردم در این مناطق با طی مسافتی در مدت زمان نیم تا یک ساعت به اولین مرکز درمانی مجهز می رسند و کار درمان بیماران خود را انجام می دهند.
وی از روابط عمومی ها خواست برنامه های سالیانه و ماهیانه خود را بر اساس اسناد بالادستی کشور از جمله سند تحولی نظام سلامت تنظیم و بر اساس آن عمل کنند.
 وی در پایان تاکید کرد: راه اندازی پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب دا یک اقدام به موقع و موفق بود و خوب است که همه مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استفاده از این امکان بالقوه ارتباط موثری با مردم و رسانه ها برقرار کنند و اخبار حوزه خود را برای اطلاع رسانی به جامعه در اختیار وب دا قرار دهند.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این همایش تعامل روابط عمومی ها را با رسانه ضروری دانست و افزود: وب¬ دا ظرفیت خبرگزاری شدن را دارد. دکتر محمدجعفر محمدزاده گفت: اگر این تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه ها ایجاد نشود تمام انرژی و وقت روابط عمومی ها صرف صدور جوابیه و تکذیبیه می شود. وی با بیان این که امورات ذهنی توسط رسانه هاست که متجلی و عینی می شوند، بنابراین هر کاری که بدون اطلاع رسانی انجام شود هیچگاه در دسترس مخاطبان قرار نخواهد نگرفته و ثمری نخواهد داشت، گفت: کار رسانه انتقاد است و رسانه بدون انتقاد رسانه ای مرده است و روابط عمومی ها نباید از انتقاد بهراسند بلکه باید از آن استقبال کنند.وی در تبیین مشخصه های یک انتقاد خوب بیان داشت: البته رسانه ها نیز باید توجه داشته باشند که انتقاد یعنی بازشناساندن سره از ناسره به این معنی که باید نقاط مثبت را بگویند تا نقاط منفی روشن شود و کاستی ها خود را نشان بدهد در حالی که برخی رسانه ها برعکس عمل می کنند یعنی به بازشناسایی ناسره را از سره می پردازند و فقط از نقاط منفی می گویند.معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد ادامه داد: وظیفه مشورت دادن به مدیران ارشد یک سازمان از وظایف مدیران روابط عمومی هاست. برای همین در آیین نامه روابط عمومی ها بر حضور این مدیران در جلسات مهم تصمیم سازی مدیران تاکید ویژه ای شده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهار داشت: در ادامه این همایش، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سرعت و هوشمندی در پاسخگویی را از ارکان وظایف روابط عمومی ها عنوان کرد و افزود: روابط عمومی های دانشگاه های علوم پزشکی کشور و ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یک برند در بین روابط عمومی های دستگاه های اجرایی شناخته می شوند و از وظایف و مشخصه های ویژه تری برخوردارند. وی در بخش دیگری از سخنانش به روز شدن روابط عمومی در خصوص استفاده از تکنولوژی های جدید و اطلاع رسانی و خبر را خواستار شد و بر غنای محتوایی سایت های دانشگاه های علوم پزشکی کشور تاکید کرد.
کرامتی خاطرنشان کرد: در پایان این همایش از مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در برگزاری مراسم هفته سلامت همکاری داشتند، با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.