امروزسه شنبه, 26 دی 1396 18:38
آمار سایت
امروز
دیروز
این هفته
هفته گذشته
این ماه
ماه گذشته
بازدید کل
1009
1143
5045
2270489
31968
121177
28846360

بخشی از وقت خود را به ورزش اختصاص دهیم

دبیر کمیته ورزش کارکنان دانشگاه در همایش مردمی آلزایمر با تشریح فواید انجام ورزش و فعالیت‌های بدنی، گفت: باید برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های غیرواگیر، با برنامه‌ریزی مناسب، بخشی از اوقات شبانه‌‎روز را به ورزش کردن اختصاص دهیم.



به گزارش وب‌دا، دکتر محمودرضا متقی با بیان اینکه هیچ متخصصی، انجام فعالیت‌های بدنی اصولی و قانونمند را مضر ندانسته‌اند، گفت: علاوه بر فواید جسمانی و فیزیولوژیک مکانیسم‌ها و اثرات موثر ورزش بر روی بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف بدن، ورزش نقش موثری در کاهش فشارهای روانی و استرس دارد.
وی با تاکید بر اینکه ورزش کردن موجب ایجاد شادابی و نشاط و آمادگی ایجاد فعالیت‌ها در فرد می‌شود، افزود: ورزش کردن تنها دارویی است که هیچ عوارض سوئی ندارد.
دبیر کمیته ورزش به نقش موثر ورزش در پیشگیری از بروز بیماری‌ها اشاره و عنوان کرد: ورزش کردن و انجام فعالیت بدنی، با بهبود خون‌رسانی به مغز، خطر بروز بیماری‌های مختلف همچون حمله قلبی، سکته مغزی، دیابت و ... را کاهش می‌دهد.
دکتر متقی با بیان اینکه ورزش هیچ محدودیتی برای هیچ گروه سنی ندارد، افزود: باید حداقل سه روز در هفته، به مدت 30 تا 45 دقیقه ورزش کردن را در برنامه زندگی خود قرار دهیم.
وی، پیاده‌روی را موثرترین و کم‌هزینه‌ترین ورزش بیان و ابراز کرد: پیاده‌روی بدون نیاز به تجهیزات و وسایل خاصی، به آسانی در هر ساعت و مکانی قابل انجام است، البته باید مکانی که برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنیم علاوه بر ایمنی، از بهداشت و روشنایی مناسبی برخوردار باشد.
دکتر متقی با اشاره به اینکه باید با توجه به فصل از لباس مناسب برای پیاده‌روی استفاده کنیم، گفت: کفش پیاده‌روی باید سبک، انعطاف‌پذیر و بدون کف صاف باشد؛ همچنین با توجه به اینکه در هنگام ورزش کردن، سوخت و ساز بدن بالا می‌رود، باید رویه آن دارای منافذی برای تنفس پا باشد.
وی خاطرنشان کرد: باید در هنگام پیاده‌روی، حرکات دست‌ها همراه با گام‌ها، سر فرد به سمت بالا و نگاه او به روبرو باشد.