بازدید هیئت بورد بهداشت باروری و مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتشار محتوا: ۲ دی ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۵:۴۸ قبل از ظهر

رئیس و یکی از اعضای هیئت بورد بهداشت باروری و مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در دانشگاه علوم پزشکی گناباد، از بخش‌های مختلف پردیس دانشگاه و بیمارستان علامه بهلول گنابادی بازدید کردند.


                                                                                               برای مشاهده تصاویر کلیک کنید



به گزارش وب‌دا، با هدف بررسی وضعیت دانشگاه علوم پزشکی گناباد و زیرساخت‌های لازم برای اخذ مجوز پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته مامایی، خانم دکتر تهرانیان رئیس هیئت بورد بهداشت باروری و مامایی وزارت و مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی به همراه خانم دکتر لطیف‌نژاد از اعضای هیئت بورد بهداشت باروری و مامایی با حضور در پردیس دانشگاه، از بخش‌های مختلف بازدید کردند.
کتابخانه، ساختمان آموزشی، دانشکده پزشکی، اتاق اساتید و اعضای هیئت علمی، کلاس‌های آموزشی، سالن همایش‌های کوثر و مرکز آموزش مهارت‌های بالینی از جمله بخش‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.
برگزاری جلسه با اساتید و اعضای هیئت علمی گروه مامایی، جلسه با دانشجویان رشته مامایی و بازدید از بلوک زایمان، کلینیک و بخش اطفال بیمارستان علامه بهلول گنابادی از دیگر برنامه‌های اعضای هیئت بورد بهداشت باروری و مامایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.
مزیت‌های دانشگاه علوم پزشکی گناباد نسبت به سایر دانشگاه‌ها
دکتر رضا اسماعیلی معاون آموزشی دانشگاه در جلسه بازدید اعضای هیئت بورد به مزیت‌های این دانشگاه‌ نسبت به سایر دانشگاه‌های هم‌تراز اشاره و اظهار کرد: وجود اعضای هیئت علمی توانمند، سابقه بالای آموزش رشته مامایی، پوشش تمام وقت بلوک زایمان توسط دانشجویان مامایی، استقرار اعضای هیئت علمی در شیفت شب بیمارستان و پیش‌بینی راه‌اندازی دپارتمان زایمان فیزیولوژیک، اتاق LDR و اتاق اعضای هیئت علمی در بیمارستان علامه بهلول گنابادی از جمله مزیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی گناباد در تربیت دانشجویان رشته مامایی است.
وی، شرایط دانشگاه علوم پزشکی گناباد را در آموزش مامایی به ویژه در حوزه نیروی انسانی، زیرساخت‌ها و ویژگی‌ها منحصر به فرد دانست و عنوان کرد: نوآوری و تحول در آموزش پزشکی در فضای دانشگاه حاکم است و توانستیم دستاوردهای خوبی در سال 95 داشته باشیم.
معاون آموزشی دانشگاه با بیان اینکه از آموزش مجازی برای رفع نیازهای آموزشی و درمانی بهره گرفته‌ایم، گفت: به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی در کشور کلینیک مجازی را راه‌اندازی کردیم و از این طریق ضمن آموزش دانشجویان پزشکی در کلینیک مجازی، از ارجاع غیرضروری بیماران دور از مرکز شهر جلوگیری شد.
دکتر اسماعیلی با اشاره به آماده بودن زیرساخت‌های لازم برای توسعه تحصیلات تکمیلی در حوزه دانش مامایی، اظهار کرد: امسال چند فرآیند از گروه آموزشی مامایی در جشنواره شهید مطهری انتخاب شد که این نشان دهنده پویایی این گروه است.
مامایی از پرقدمت‌ترین رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی گناباد است
دکتر علی محمدپور رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه هم در این جلسه با بیان اینکه مامایی پس از پرستاری، پرقدمت‌ترین رشته‌ آموزشی دانشگاه است، گفت: هم‌اکنون 92 دانشجو در رشته مامایی این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه همواره با اولویت کیفیت به دنبال ارتقاء آموزش‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی بودیم، خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم تا با فضاسازی مناسب، بسترها و امکانات لازم با تاکید بر بخش بالینی فراهم شود.
دکتر محمدپور با اشاره به تاکید زیاد اعضای هیئت علمی گروه مامایی بر آموزش‌های بالینی، گفت: کسب عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه در سه سال متوالی از گروه مامایی، ثبت اولین اختراع دانشگاه در گروه مامایی و حضور و همکاری اعضای هیئت علمی این گروه به عنوان اساتید راهنما و مشاور در تحصیلات تکمیلی گروه پرستاری نشان دهنده توانمندی گروه مامایی این دانشگاه است.
دانش‌آموختگی 375 دانشجوی مامایی در مقاطع کاردانی و کارشناسی
خانم دکتر رحمانی مدیرگروه مامایی دانشگاه هم در این جلسه با بیان تاریخچه مختصری از پذیرش دانشجو در رشته مامایی گفت: فعالیت رشته مامایی از سال 1372 با پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی در این دانشگاه آغاز شد و در سال 1386 هم به عنوان اولین دانشگاه پس از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان بزرگ، موفق به اخذ مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی مامایی شد.
وی با بیان اینکه تا کنون 237 نفر دانشجو در مقطع کاردانی و 138 دانشجو در مقطع کارشناسی رشته مامایی از این دانشگاه، دانش‌آموخته شدند، اظهار کرد: بخش قابل قبولی از دانش‌آموختگان این دانشگاه در مقاطع تحصیلی بالاتر پذیرفته شده‌اند.
وی، وجود اعضای هیئت علمی با مرتبه استادیاری، کارآموزی در سه شیفت، استقرار متخصصین بهداشت باروری در بلوک زایمان و روش‌های نوین آموزشی و ارزشیابی را از جمله قابلیت‌ها و مزیت‌های آموزش مامایی در این دانشگاه عنوان کرد.

تمامی حقوق محفوظ و به پایگاه خبری و اطلاع رسانی وبدا تعلق دارد.
تولید و پشتبانی توسط: پورتال زینوپارس