در نوزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و یازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری، دانشگاه علوم پزشکی گناباد علاوه بر برپایی یکی از فعالترین غرفههای همایش، دو رتبه برتر کشوری را در بخش فرآیندهای برتر آموزشی کسب کرد.
به گزارش وبدا، نوزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و یازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری با محور تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی از تاریخ10 الی 12 اردیبهشت ماه ۱۳۹۷در مرکز همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه گفت: در این همایش که با محوريت «تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشكي» برگزار شد، متولیان آموزش پزشکی کشور از جمله وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، معاون آموزشی وزارت، مدیرکل مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، روسای دانشگاههای علوم پزشکی، معاونین آموزشی دانشگاهها، روسای دانشکدههای پزشکی، روسای مراکز توسعه، اعضای هیات علمی، کارشناسان آموزشی، دانشجویان رشتههای مختلف علوم پزشکی، پژوهشگران، کارشناسان آموزشی و جمعی از میهمانان خارجی حضور داشتند.
دکتر مهدی بصیری مقدم با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گناباد در نوزدهمین همایش آموزش علوم پزشکی و یازدهمین جشنواره شهید مطهری با برپایی غرفه و ارائه فرآیندهای برتر و محصولات آموزشی شرکت داشت، اظهار کرد:
در بخش برپايي نمايشگاه فعاليتهاي آموزشي، غرفه این دانشگاه يكي از فعالترين و پربينندهترين غرفههاي همايش بود که مورد توجه و تشویق ویژه معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مقام عالی وزارت نیز قرار گرفت.
وی افزود: در غرفه دانشگاه علوم پزشكي گناباد، معرفی فعاليتهاي مركز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشكي، Skill lab دانشگاه، منابع آموزش پزشكي و كتابخانه مركزي و كتابخانههاي تابعه مرتبط با آموزش، فرآيندهاي برتر آموزشي دانشگاه، پیشرفتهای دانشگاه در حوزه تکنولوژی آموزشی، استارتاپهای فناور تولید محصولات آموزشی، فعاليتهاي گروه تخصصي پژوهش در آموزش و اولويتهاي پژوهشي، به بازديدكنندگان ارائه گرديد.
دکتر بصیری مقدم خاطرنشان کرد: حضور فعال اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در کمیتههای علمی و اجرایی و همچنین هیئت داوران همایش و نیز داشتن دو فرآیند برتر آموزشی در سطح کشور (رتبه اول و رتبه سوم) توسط دکتر سید فرزین میرچراغی عضو هیئت علمی دانشگاه و برپایی و ارائه کارگاه آموزشی آشنایی با کاربرد واقعیت افزوده هولوگرام 3بعدی و واقعیت مجازی تعاملی در علوم پزشکی از نکات قابل توجه این همایش بود.
همچنین حضور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد و شرکت در جلسات کمیته مشورتی و شرکت در کارگاهها و صبحانه کاری که در حاشیه این همایش برگزار شد، از نکات قابل توجه بود.