سطح دوم اولین مدرسه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی گناباد که از بهمنماه 97 با ثبتنام و بررسی سوابق دانشجویان علاقمند آغاز شده بود، 6 و 7 تیرماه برگزار شد.
به گزارش وبدا، رئیس مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت، ظرفیتسازی و تربیت محققین با مهارت کافی برای انجام تحقیقات اصیل و متناسب با نیازها و اولویتهای جامعه را از اهداف اصلی دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان کرد و افزود: در همین راستا، مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت با همکاری کمیته تحقیقات دانشجویی، معاونت پژوهشی دانشکده پرستاری و انجمن علمی دانشجویان پرستاری دانشگاه اقدام به برگزاری «اولین مدرسه پژوهش» دانشگاه علوم پزشکی گناباد نمود.
دکتر رضا اسماعیلی با بیان اینکه مدرسه پژوهش دانشگاه علوم پزشکی گناباد از ابتدای بهمن 1397 با ثبتنام و بررسی سوابق دانشجویان علاقمند آغاز شد، اظهار کرد: این مدرسه در سه سطح 1 و 2 و 3 برگزار میگردد که سطح اول آن، اردیبهشتماه و با تاکید بر مباحث شناخت فلسفه علم، ایدهپردازی و خلاقیت، مهارتهای جستجو و رفرنس نویسی با نرمافراز EndNote در محل سالن آموزش مجازی دانشکده پرستاری برگزار گردید و دانشجویانی که با موفقیت این سطح را به پایان رساندند، وارد سطح دوم شدند.
رئیس مرکز تحقیقات توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت دانشگاه با بیان اینکه سطح دوم این مدرسه، روزهای 6 و 7 تیرماه برگزار شد، تصریح کرد: مهارتهای تدوین پروپزال تحقیقات علوم پزشکی شامل شناسایی و اولویت بندی موضوع تحقیق، نگارش بیان مسئله، بررسی متون، شناخت متغیرهای پژوهش، طراحی انواع مطالعات، برآورد حجم نمونه، ابزارهای گردآوری دادهها و اخلاق در انتشار آثار پژوهش در این سطح از مدرسه پژوهش به صورت نظری و عملی ارایه شد که با استقبال و رضایتمندی دانشجویان همراه بود.
دکتر اسماعیلی افزود: در پایان این سطح به بهترین پروپزالهای تدوین شده توسط دانشجویان، گرنتهای مالی اختصاص مییابد تا در سطح سوم مدرسه پژوهش اجرا شوند.
وی خاطرنشان کرد: تغییر فرآیند مهارتآموزی دانشجویان در حوزه تحقیقات از برگزاری دورههای مقطعی به دورههای طولی و بلند مدت از اهداف اصلی تاسیس و برگزاری مدرسه پژوهش است تا فراگیری گامهای اجرای یک پژوهش استاندارد از مرحله ایده تا اجرا، گزارش و چاپ توسط دانشجویان دانشگاه را فراهم کند.