دوره آموزشی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) با حضور معاونین، مدیر مالی و مسئولین مالی واحدها و کارکنان حسابداری دانشگاه علوم پزشکی گناباد به مدت سه روز برگزار شد.
به گزارش وبدا، مدیر مالی دانشگاه در حاشیه این دوره آموزشی اظهار کرد: در این دوره چگونگی نصب و راهاندازی سامانه ستاد و قوانین و مقررات مربوط به آئیننامه این سامانه توسط کارشناسان مرکز آموزش سامانه ارائه شد.
علی ناصریان افزود: بر اساس تصویبنامه وزیران عضو کارگروه تجارت الکترونیک در سال 1390 و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که آئیننامه اجرایی آن قبلا ابلاغ شده است، حداکثر تا 6 ماه پس از ابلاغ، این سامانه باید در همه دستگاههای اجرایی نصب و پس از آن همه معاملات باید بر اساس الزام قانونی از طریق این سامانه انجام شود.
وی اظهار داشت: سامانه تدارکات الکترونیک دولت سامانهای است که همه معاملات دولتی شامل تمام مراحل مناقصه (درخواست خرید تا پرداخت وجه) و مزایده (ثبتنام تا دریافت وجه) به استثنای امور مربوط به استخدام، در بستر وب صورت می گیرد.
ناصریان با بیان اینکه با توجه به برنامهریزیهای انجام شده تلاش میکنیم از آغاز اسفندماه، گام به گام این سامانه را در حوزه های مختلف مالی به ویژه مناقصات، مزایدهها و امور کارپردازی اجرایی کنیم، گفت: شفافیت بیشتر فرآیندهای مالی، حذف بروکراسی در انجام مناقصات و مزایدهها، توسعه دولت الکترونیک در حوزههای کارپردازی، خرید اموال، خدمات مالی و کاهش هزینههای اداری، ایجاد امکان نظارت دقیق سایر نهادها و دستگاهها مانند امور مالیاتی، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و ... بر کیفیت انجام مراحل مناقصات و مزایدههای این دانشگاه را میتوان از مهمترین امتیازات استقرار این سامانه برشمرد.