رئیس اورژانس ۱۱۵ گناباد گفت: افتتاح سامانه اتوماسیون مرکز پیام یکی ازاقدامات مهم اورژانس ۱۱۵ گناباد در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم شهرستان های گناباد و بجستان است.
به گزارش وبدا، دکتر باذلی رئیس اورژانس ۱۱۵ گناباد با بیان این که گناباد دومین شهر در منطقه شمال شرق کشور است که اقدام به راه اندازی این سامانه نموده، اظهار کرد: با راهاندازی این سامانه در اورژانس ۱۱۵ شاهد ارتقاء سیستم نحوه پاسخگویی با شماره ۱۱۵ در حوزه تحت پوشش مرکز اورژانس گناباد خواهیم بود.
وی تصریح کرد: هنگام برقراری تماس با تلفن ۱۱۵ ، این ارتباط تلفنی به کارشناسان مرکز پیام که اغلب کارشناس فوریتهای پزشکی و یا پرستار هستند، وصل میشود و بعد از اخذ شرح حال درصورت اعزام آمبولانس این ماموریت به کارشناس راهبری آمبولانس ارسال و درمرحله بعد پیام ماموریت از طریق سامانه اتوماسیون به پایگاه اورژانس نزدیک محل حادثه ارسال میشود.
رئیس اورژانس ۱۱۵ گناباد ابراز کرد: 15 پایگاه اورژانس منطقه گناباد و بجستان مجهز به گوشی همراه هستند که این نرمافزار بر روی آن نصب شده است و از این پس کلیه اطلاعات مربوط به زمان ماموریت و مشخصات و اقدامات صورت گرفته برای بیماران اورژانسی از طریق این نرمافزار از صحنه حادثه و بالین بیمار به مرکز پیام اورژانس بصورت آنلاین منتقل، ذخیره و بایگانی می شود.
دکتر باذلی از شهروندان درخواست کرد که هنگام تماس با تلفن ۱۱۵ نهایت همکاری را با کارشناسان مرکز پیام اورژانس داشته باشند و به سوالات کارشناسان به دقت و با حوصله پاسخ دهند.
وی با بیان اینکه کارشناسان فوریتهای پزشکی از این پس برای تکمیل اطلاعات ماموریت و نیز مشخصات و اقدامات بیمار از این نرمافزار که روی گوشی همراه نصب شده و در اختیار تکنسینها میباشد، استفاده میکنند، خاطر نشان کرد: این اپلیکیشن جایگزین فرمت کاغذی برگه ماموریت اورژانس شده است که باعث میشود اطلاعات ماموریت جهت مشاوره بصورت آنلاین به مرکز پیام مخابره شود.
رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ گناباد از حمایتهای دکتر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در نصب و راهاندازی این سامانه در اورژانس ۱۱۵ گناباد تقدیر و تشکر و خاطرنشان کرد: اورژانس ۱۱۵ با این فناوری در پاسخگویی به نیاز مردم شهرستانهای گناباد و بجستان گامی بلند به سوی خدمترسانی بهتر به مردم برداشته است.