به گزارش وبدا، دکتر غلامرضا حسنزاده در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه با تاکید بر اهمیت توسعه متوازن گفت: مقام عالی وزارت به مناطق کم برخورداری که امکان توسعه داشته باشند توجه ویژهای دارند.
وی با اشاره به ضرورت پاسخگویی اجتماعی اظهار کرد: اثرگذاری دانشگاهها در منطقه حضورشان یکی از مهمترین کارکردهایی آنها است و از این رو باید با حرکت به سمت پاسخگویی اجتماعی بتوانیم مشکلی از مشکلات کشور را حل کنیم.
دکتر حسنزاده دانشکده پرستاری دانشگاه را یکی از دانشکدههای موفق کشور دانست و تصریح کرد: پایه گذاری خوب دانشکده پرستاری موفقیتهای خوبی را در پی داشته است.
وی بهینه شدن و اثرگذاری بیشتر بهداشت و درمان را هم نیازمند توجه ویژه به آموزش بیان کرد و گفت: برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش پزشکی نقاط قوتی دارد که دانشگاه علوم پزشکی گناباد میتواند به بخشهایی از این برنامه که در آن ظرفیتهای ویژهای دارد، بپردازد.
دبیر شورای عالی برنامهریزی علوم پزشکی کشور، بینالمللی سازی، پاسخگویی به جامعه و مدیریت کیفیت آموزش را از جمله ظرفیتهایی نام برد که توجه به آن اهمیت ویژهای دارد.
دکتر حسنزاده با تاکید بر حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاهی که کارآفرین نباشد نمیتواند دانشجوی کارآفرین تربیت کند، دانشگاه باید با فراهم کردن اکوسیستم نوآوری و دانش بنیان دانشجویانی کارآفرین برای جامعه تربیت کند.
وی از پایش نوآورانه معاونت آموزشی دانشگاه به عنوان یک اقدام خوب و موثر یاد کرد و از مسئولان دانشگاه خواست تا با ارائه این پایش که دارای شاخصهایی در زمینه اثرگذاری هر اقدام در جامعه و بهره وری آن است فرصت بهره بردن از این پایش نوآورانه برای همه دانشگاهها را فراهم کنند.
دبیر شورای عالی برنامهریزی علوم پزشکی کشور خاطرنشان کرد: رتبه بندی دانشگاهها در سال 1402 بر اساس برنامه جامع عدالت، تعالی و بهرهوری در آموزش علوم پزشکی است.
بازدید از امکانات و زیرساختهای دانشگاه علوم پزشکی گناباد از جمله کتابخانه مرکزی، مرکز آزمون الکترونیک، آزمایشگاهها، کلاسهای درس و .... در پردیس دانشگاه، بازدید از معاونت آموزشی پژوهشی بیمارستان علامه بهلول گنابادی و تدریس در کارگاه آموزشی یادگیری مبتنی بر بازی از دیگر برنامههای دکتر حسنزاده در گناباد بود.